
Minder verspilling door inspelen op kleinere huishoudens
Innovaties en conceptpresentaties die gebaseerd zijn op insights, scoren altijd het hoogst. Het is dan ook mooi om te zien dat ook in de wereld van groenten en fruit deze inzichten worden toegepast.
Onlangs was ik in de Fresh Mall in Leidschendam en kwam daar in de nieuwste Jumbo Foodmarkt de “Little Fresh” display tegen. Een mooie display die inspeelt op kleinere huishoudens, die toch vaak aan grote groenten te veel waste overhouden. Natuurlijk kun je ook als klein huishouden de volgende dag de restjes opmaken. Maar in deze tijd van gemak is een kant & klare hoeveelheid op maat een betere oplossing.
Ik ben dan ook benieuwd of deze display gaat werken. Of de groenten klein genoeg waren en nog belangrijker… werkt de combi van deze groenten in een display of wordt er slim nagevuld en gewisseld? The Greenery zal ongetwijfeld insights onder deze ontwikkeling hebben liggen. Mooi is ook dat de gehele keten bij dit concept is betrokken. Met recht een ontwikkeling van zaadveredelaar tot winkelvloer.
Ik hou mij aanbevolen voor de meetbare resultaten.
https://www.agf.nl/article/9122629/minder-verspilling-met-kleinere-groente/