Image thumbnail

Ultraverse kant-en-klaarmaaltijden

Opdracht

  • Positioneer Maître als category leader in convenience maaltijden.
  • Transformeer het bedrijf van een productdenker naar een op shopper-insights & data gerichte innoverende leverancier van natuurlijke, korter houdbare, versgekookte conveniencemaaltijden.

Strategie & doel

(in nauwe samenwerking met klanten):

  • Bewustwording klanten van negatief imago kant-en-klaarmaaltijden bij jongeren en opzetten actieplan
  • Introductie nieuwe generatie ultraverse maaltijden met als doel % kopers uit te breiden, waaronder: Jumbo Foodmarkt-maaltijden, Jumbo City-maaltijden, AH Surinaamse maaltijden en Hema ultraverse maaltijden
  • Ontzorgen klanten door data-analyse (assortimenten) en trademarketing ondersteuning
  • Positionering bedrijf via website, bedrijfspresentaties en deelname PLMA-beurs
  • Inspiratiedagen organiseren voor klanten (trends, nieuwe concepten, inclusief producten proeven (samen met een kok)

"Jolanda heeft ons deskundig en prettig geholpen ultraverse maaltijden op de kaart te zetten voor de Jumbo-formule, Jumbo Foodmarkt en Jumbo City. Zij maakte marktanalyses en voorzag ons van insights, en gaf tips voor een betere presentatie en communicatie. Met inspiratiesessies en een storetrip in Londen hebben we voor ‘Convenience & Vers’ goede ideeën opgedaan. Naast strategisch advies zorgde Jolanda er ook bij Maître voor dat er snel en efficiënt nieuwe introducties op de plank kwamen."

Gaston Loomans

Unit Manager Food & Innovatie Jumbo