Image thumbnail

Hertog IJs

(1994-1995)

Opdracht

Breng het intrinsiek sterke concept Hertog IJs van de speciaalzaak naar het retailkanaal en versterk het merk.

Strategie

  • Positioneer het merk als ambachtelijk ijs, bereid met verse volle melk
  • Verhoog merkbekendheid en merkimago bij consumenten
  • Versterk het merk door innovaties

Plan van aanpak

  • Relaunch verpakking literbakken schepijs
  • Creatie & inzet tv commercial
  • Introductie premium propositie: ijs met ’n Tic (Alcohol) (synergy project Bols Wessanen & Hertog IJs)
  • Overige introducties: sorbetijs, line extension Pecan Caramel Roomijs

Resultaat

Trots op

  • Voorpaginanieuws De Telegraaf: introductie Ijs met een Tic

"Jolanda is a strategic thinking and experienced marketing person who sets herself high ethical standards. She has a strong drive for success and is always open to new ideas and new approaches. Jolanda is able to keep all this perfectly in balance with a down-to-earth common sense. It has been a great pleasure working with her!"

Jaap Pleit

als product development manager Hertog IJs